عکس روز: جمله روی پیراهن ژکو بعد از گلزنی در ورزشگاه امیریتس به چه معنا بود

EPL - Arsenal v Manchester City, Edin Dzeko & Laurent Koscielny 

 

 

 

 

 در جریان بازی سیتی مقابل آرسنال، ادین ژکو بعد از باز کردن دروازه شاگردان ونگر، و برای شادی بعد از گلش، پیراهنش را بالا زد و روی پیراهن زیرینش یک جمله به زبان بوسنیایی نوشته شده بود: (Za Moje Mahalce)

بعد از این شادی، این سوال مطرح شد که این جمله به چه معناست. وب سایت indonewyork در این باره توضیحاتی را منتشر کرده و نوشته:مضمون کلی این عبارت بدین ترتیب بود:« برای هم محلی های من»

ژکو یکی از افرادی است که در منطقه ای زندگی می کرده که شاهد جنگ میان صرب ها و بوسنیایی ها بوده و خیلی از دوستان او در این جنگ قربانی شده اند.»

او پیش از این در مصاحبه ای هم به این نکته اشاره کرده که هنوز آن روزها را به یاد می آورد که زمانی که جنگ در نزدیکی محله شان در جریان بوده و ساختمان ها خراب می شد، او و دوستانش در کوچه و خیابان فوتبال بازی می کرده اند و این جمله روی پیراهن ژکو ، یک یادآوری به دوستانش و همشهری هایش در بوسنی است که با وجودی که بزرگ شده، هنوز آنها را فراموش نکرده.

برای کسانی که تعجب کردند که ژکو چرا از داور کارت زرد نگرفته، باید توضیح داد که او با بالا زدن پیراهنش، پیراهن زیرینش را به نمایش گذاشت  و پیراهنش را از تن خارج نکرد

در پایان این بازی ژکودر صحبت هایی که در دیلی میل منتشر شده گفت:«نمی دانم که آیا اخراج کشیلنی درست بود یا نه ولی این خطا یک خطای پنالتی بود. این پنالتی را زدم و مبدل به گل نشد ولی مطمئن بودم که درجریان بازی به گل خواهم رسید. به خودم می گفتم:« تو یک ضربه پنالتی از دست دادی ولی ما خوب بازی می کنیم. می دانستم که به گل خواهم رسید.»

او ادامه داد:« برای من خیلی مهم است که در برخی بازیها به میدان بروم. من در 4 بازی پشت سرهم درترکیب ثابت تیم قرار گرفتم و 4 گل به ثمر رساندم.خوشحالم ولی تیمم برایم مهمتر است.»

http://u.goal.com/246200/246225hp2.jpgاین ضربه پنالتی ای است که ژکو آن را از دست داد

http://u.goal.com/246200/246252hp2.jpg
و این هم شادی بعد از گل ژکو با جمله ای بوسنیایی برروی پیراهنش

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 25 دی 1391 ا 11:39 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.